EKAP Üyelik İşlemleri

Bu yazımda EKAP (Elektronik Kamu Alımları Platformu) üyelik işlemleri ile ilgili tüm işleyişi ve yapılması gerekenleri anlatmaya çalışacağım. 

İlk önce EKAP gerekliliği ve şu anda ne gibi işlemler yürütüldüğüne değinelim. EKAP bildiğiniz gibi Kamu İhale Kurumunun hem idareler tarafında hemde istekliler tarafında yapılacak işlemleri elektronik ortamda devam ettirmesini amaçlayan platformu. Fakat şu aşamada EKAP idareler tarafından tamamen tüm işlemlerde (Kayıt, sözleşme, ilan vs.) kullanılmasına rağmen istekliler tarafında sadece Şartname alımlarında kullanılmakta. Aslında buda çok önemli birşey, sonuç itibariyle ihale döküman bedeli olarak çok fazla paralar ödediğimiz kurumlara artık bunlar yatırılmıyor. Bunun detayına daha sonradan gireceğiz.

İlk önce EKAP üyelik işlemleri için yapılması gerekenleri sırası ile anlatmaya çalışalım.



İlk olarak şirketinizde bir EKAP Sorumlusu belirleyin. EKAP işlemleri bu kişi üzerinden yürütülsün ve takip edilsin. Çünkü çok sayıda olduğunda karışıklık doğuracak ve risk yaratacaktır. Bu kişinin çok güvenilir birisi olması gerekliliğini hatırlatmama gerek yoktur sanırım.

Şimdi bu aşamada belirleyeceğiniz EKAP sorumlusu için noter onaylı bir Vekaletname düzenlenmesi gerekmektedir. Bu vekaletnamenin süresiz ve ayrıca limitsiz olması önemli. Aksi takdirde EKAP incelemesinde yeterli bulunmuyor. Vekaletname için aşağıda size bir format sunuyorum. Bu format tamamen EKAP yetkilileri tarafından hazırlanmıştır. Kamu İhale Kurumundan aldığım yeterliliği sağlayacak formattır. Bu formatta bir vekaletname düzenlemeniz yeterlidir.

EKAP Vekaletname Formatı


VEKALETNAME

Temsile yetkili bulunduğumuz şirket adına EKAP (Elektronik Kamu Alımları Platformu) üzerinden gerçekleştirilecek tüm iş ve işlemlerde şirketimizi temsile, EKAP Protokollerini imzalamaya, şirketimiz adına her türlü elektronik işlemleri 5070 sayılı  kanun kapsamında alınmış olunan e veya m imza ile yapmaya, ilgili kurum ve kuruluşlara gönderilmesi gereken bilimum evrak ve belgeleri göndermeye ve işlemleri yerine getirmeye, parasal sınırlandırma yapılmaksızın EKAP üzerinden her türlü işlemleri gerçekleştirmeye, şirketimiz adına EKAP üzerinden ihale dosyalarına ulaşmaya, ihale dosyalarını incelemeye, indirmeye, protokollerini imzalamaya, ihale şartlarını kabule, EKAP üzerinden ihaleye istekli olmak için her türlü iş ve işlemleri başından sonuna kadar yapmaya, ihaleye istekli olmaya, EKAP üzerinden şirketimiz adına istenmiş olan her türlü evrakı vermeye, EKAP üzerinden gerçekleştirilecek tüm iş ve işlemlerde sınırsız olarak temsile, ……………………………. T.C kimlik numaralı …………………………. , …………………………….. T.C kimlik numaralı ……………………………….. birlikte veya ayrı ayrı vekil tayin edildi.
             VEKALET VERENLER:   ……………………………………………………………………………………………….
Şirketi adına müştereken imza yetkililer;
                                                                              ………………………………………
                                                                              ……………………………………….



Vekaletname hazırlandıktan sonra EKAP sorumlusunun imzalayabileceği EKAP Protokolünün düzenlenmesi ve Kamu İhale Kurumuna gönderilmesi gerekmektedir. 
Bunun içinde İSTEKLİ KAYDI linkinden gerekli yerleri doldurmanız ve protokolü sistemden oluşturmanız gerekmektedir. Oluşturulan protokol EKAP sorumlusu tarafından imzalandıktan sonra EK'inde hazırlanan Vekaletname, Şirket İmza Sirküleri ve EKAP Sorumlusuna ait İmza Beyanı ile birlikte Kamu İhale Kurumuna teslim edilmelidir. Protokol eksiksiz ve doğru şekilde düzenlendi ise Kamu İhale Kurumundan onaylandıktan sonra mail ile size bilgilendirme yapılacaktır. Bu aşamada Vekalet sahibi EKAP sorumlusu kendi kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yaptığında firmanıza ait tüm işlemleri platform üzerinden gerçekleştirebilecektir.

EKAP üzerinden şartname alımı ve Elektronik İmza İşlemlerini diğer yazımda paylaşacağım. 

Konuyla ilgili tüm sorularınızı buraya yazabilirsiniz, elimden geldiğince doğru şekilde cevaplamaya ve yönlendirmeye çalışacağım..

Saygılarımla..